PRIVACY & COOKIE POLICY

 

Wij zijn een online winkel waarop er vrijetijdskledij kan worden aangekocht.

Dit privacybeleid beschrijft de behandeling van informatie die wordt verstrekt of verzameld op onze site, hetzij op onze digitale eigendommen of applicaties die we beschikbaar stellen op sites of platforms van derden.

Hou er rekening mee dat wanneer u informatie verstrekt op een site of platform van een derde partij, de door u verstrekte informatie afzonderlijk kan worden verzameld door de site of platform van deze derde partij. Wij zijn niet verantwoordelijk voor, en aanvaarden geen aansprakelijkheid, als een zakenpartner of enige andere entiteit die u heeft geautomatiseerd informatie over u verzamelt, gebruikt of deelt in strijd met zijn eigen privacybeleid of van toepassing zijn de wetten.

Indien u een vraag zou hebben over deze privacyverklaring kan ons steeds contacteren via e-mail: julie.algoedt@julie-s.be

ONZE BELOFTE AAN U

Wij waarderen en respecteren immers uw privacy en volgen dit privacybeleid dan ook nauwgezet in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving op.

 

WELKE INFORMATIE VERWERKEN WIJ?

Veel van de door ons verwerkte gegevens geef u zelf aan ons wanneer u gebruik maakt van onze diensten, bijvoorbeeld wanneer u zich registreert. Wij ontvangen echter ook technische apparaat- en toegangsgegevens die bij uw interactie met onze diensten wordt geregistreerd. Eventueel ontvangen wij ook van derden gegevens over u, bijvoorbeeld bij betaaldienstaanbieders.

Deze gegevens zijn persoonsgegevens wanneer identificatie – al dan niet in combinatie met andere gegevens – mogelijk is.

Wij kunnen de volgende soorten informatie verzamelen, opslaan en gebruiken:

 

  1. PROFIELGEGEVENS EN CONTACTGEGEVENS

Dit zijn de (persoons)gegevens die u bij ons bij de registratie voor uw klantaccount kunt meedelen alsook de gegevens wanneer u ons contacteert. Dit omvat bijvoorbeeld:

  • Uw voor-en achternaam;
  • Uw contactgegevens (e-mailadres, telefoonnummer, postadres);
  • Demografische gegevens zoals uw geslacht, naam en woonplaats.

 

Verplichte gegevens zijn uw naam, uw e-mailadres en een zelf gekozen wachtwoord. Uw e-mailadres en wachtwoord vormen uw latere inloggegevens.

Profielgegevens omvatten bovendien andere gegevens over uw persoon en interesses. Deze gegevens zullen gedurende uw bezoeken aangevuld worden wanneer u op vrijwillige wijze gegevens aan uw profiel toevoegt.

Contactgegevens zijn de informatie die u meedeelt wanneer u met ons in interactie treedt. Wij verzamelen ook de inhoud van uw mededelingen. Eventueel zullen wij uw mededelingen ook overmaken aan de verantwoordelijke producent / invoerder. Op deze manier kunnen wij klachten veel beter opvolgen en er voor zorgen dat dit in de toekomst beter verloopt. Indien u evenwel wilt dat deze gegevens niet worden overgemaakt, kan u dit tijdens uw mededeling kenbaar maken.

Dit omvat ook de informatie die u ons verstrekt om te abonneren op onze websitediensten, e-mailmeldingen en/of nieuwsbrieven.

 

  1. INKOOPGEGEVENS

Wanneer u iets aankoopt op onze site, verwerken en verzamelen wij uw gegevens. Inkoopgegevens omvatten onder andere:

  • Bestelnummer;
  • Details van de gekochte artikelen;
  • Informatie over de betaalwijze;
  • Aflevering- en factuuradressen;
  • Mededelingen en communicatie in relatie met de aankopen (vb. herroepingsverklaringen, klachten,…);
  • Afleverings-betaalstatus alsook status eventuele retourzending;
  • Details over de zending waaronder de nummers van de zendingen bij de externe leveringsdienst.

  

  1. BETALINGSGEGEVENS

Zodoende wij de betaling van uw bestelling kunnen verwerken, moeten wij de door u versterkte betalingsgegevens verzamelen. Andere betalingsgegevens ontvangen wij van externe betalingsaanbieders waarmee wij voor de uitvoering van de betaling samenwerken. Wij geven dergelijke gegevens enkel door aan onze betalingsdienstverlener voor zover deze voor de afhandeling van uw betaling noodzakelijk zijn. Dit omvat onder andere:

  • Gekozen betalingswijze;
  • Factuuradres;
  • IBAN en BIC, rekeningnummer en bankcode;
  • Kredietkaartgegevens
  • Alle andere informatie die in direct verband met de afwikkeling van de betaling nodig blijkt te zijn. waaronder informatie aan externe betalingsdienstverleners voor de identificatie gebruiker (vb. PayPall ID).

 

  1. LOCATIE EN APPARAAT EN TOEGANGSGEGEVENS

Wanneer u de site of onze diensten bezoekt, verzamelen wij automatisch bepaalde informatie over uw apparaat en over uw bezoeken aan en gebruik van deze website, inclusief informatie over uw webbrowser, mobielen apparaten, uw unieke apparaat-ID’s, software- en hardwarekenmerken (inclusief het type besturingssysteem dat u gebruikt), het adres van uw internetprovider, geschatte geografische locatie, browsertype en -versie, verwijzingsbron, duur van bezoek, paginaweergaves, websitenavigatie en details, ook enkele van de cookies die op uw apparaat zijn geregistreerd; …

 

WAARVOOR WORDEN MIJN GEGEVENS GEBRUIKT?

  1. VERWERKEN VAN UW TRANSACTIE

In principe verwerken wij uw gegevens alleen voor de aan u in deze privacyverklaring uitgelegde doelen. In eerste instantie betreft dit de gegevens voor de afhandeling en levering van uw aankoop om er voor te zorgen dat alles op een goede manier kan verlopen en om u up to date te houden.

 

 

  1. ANDERE DOELSTELLINGEN

De gegevens worden ook verwerkt voor het personaliseren en de verdere ontwikkeling van onze diensten om zo een betere dienstverlening te kunnen aanbieden.

Daarnaast worden uw gegevens verwerkt om fraudepreventie tegen te gaan. Persoonsgegevens kunnen worden gebruikt voor het voorkomen of opsporen van misdrijven, zoals fraude met betrekking tot elektronische betalingen, schendingen van intellectuele eigendom of andere misdrijven.

Persoonsgegevens kunnen worden gebruikt om nieuwe softwareontwikkelingen te testen. In sommige gevallen worden de gegevens geëxporteerd naar een derde partij, die de verantwoordelijkheid neemt voor het testen van de nieuw ontwikkelde applicaties en uw gegevens alleen voor dit doel kan gebruiken. In alle gevallen zullen de nodige beveiligingsmaatregelen worden genomen.

Na uw uitdrukkelijk akkoord, kunnen uw gegevens ook voor andere doeleinde worden verwerkt (vb. voor het toesturen van een nieuwsbrief of marktonderzoek). Het staat u altijd vrij hiervoor uw toestemming niet te geven. 

 

AAN WIE WORDEN MIJN GEGEVENS DOORGEGEVEN?

Uw gegevens worden alleen doorgegeven indien dit volgens de GDPR wetgeving is toegestaan. Wij werken nauw samen met enkele dienstverleners waaronder koeriersbedrijven, IT-bedrijven en marketing bedrijven. 
Deze dienstverleners mogen uw gegevens alleen in bijzondere omstandigheden in onze opdracht verwerken. Wanneer wij deze opdrachtgevers inzetten, ontvangen de dienstverleners zowel in tijd en omvang maar die persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor uitvoering van de opdracht. In dat geval sluiten wij met hen een verwerkersovereenkomst die aan de GDPR-wetgeving voldoet.
Daarnaast ontvangen betaaldienstaanbieders uw gegevens. Dit is noodzakelijk om de betaling te kunnen afronden. Nopens het toepasselijke beleid wordt naar hun privacy policy verwezen.
Wanneer u ons toestemming geeft om dit te doen, zullen we met u communiceren via algemene marketingcommunicatie. U moet zich bevestigend aanmelden om deze berichten te ontvangen voordat u ze ontvangt. Momenteel maken wij nog geen gebruik van marketingcommunicatie, maar dat kunnen we in de toekomst mogelijk maken.

Voor marketing doelstellingen worden uw gegevens dan ook nog niet gebruikt en/of overgemaakt aan derden.

Uw gegevens worden alleen binnen de EU verzonden en verwerkt. Indien er alsnog gewerkt zou worden met verwerkers buiten de EU zal er steeds een verwerkingsovereenkomst worden voorzien die voldoet aan de GDPR doeleinden.

 

WAT ZIJN MIJN RECHTEN?

  1. UW RECHT OP INZAGE IN UW PERSOONSGEGEVENS

U heeft een aantal rechten met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens. Om deze rechten uit te oefenen, moet u een e-mail sturen naar: shop@wearecasuals.be .Uw aanvraag wordt binnen een maand verwerkt. Indien uw verzoek niet kan worden gehonoreerd, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

 

  1. RECHT OP INZAGE

U heeft recht op inzage van de door u verstrekte gegevens en het beheer van uw voorkeuren, bijvoorbeeld met betrekking tot mailing.

 

  1. RECHT OP CORRECTIE OF VERWIJDERING

U heeft het recht om onjuiste of onvolledige persoonsgegevens te corrigeren of te laten verwijderen. Indien uw gegevens met uw toestemming aan derden zijn verstrekt, zullen deze derden ook worden gevraagd om de gevraagde wijzigingen door te voeren. U wordt daarover geïnformeerd.

 

  1. RECHT OM TE WORDEN VERGETEN

U heeft het recht om te verzoeken om ‘vergeten te worden’ en om uit de database te worden verwijderd. In sommige gevallen kan dit verzoek worden geweigerd, bijvoorbeeld als de gegevens nodig zijn voor de uitvoering van de overeenkomst of vanwege andere wetgeving (bijvoorbeeld naleving fiscale wetgeving). Als uw gegevens aan derden ter beschikking worden gesteld, wordt uw verzoek om vergeten te worden ook doorgestuurd naar deze derden. U wordt hiervan op de hoogte gesteld.

 

  1. RECHT OP BEZWAAR

U heeft te allen tijde het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens. U kunt ook bezwaar maken tegen de verwerking van uw gegevens voor direct marketing, inclusief profilering. U kunt dat ook doen door de afmeldlink te gebruiken onderaan het e-mailbericht dat naar u is verzonden.

 

  1. GEAUTOMATISEERDE BESLUITVORMING EN PROFILERING

U heeft het recht om niet te worden onderworpen aan een volledig geautomatiseerde besluitvorming, tenzij dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst, wettelijk is toegestaan ​​of uw uitdrukkelijke toestemming heeft gegeven. Als een dergelijke beslissing zich voordoet, hebt u het recht om uw mening over de kwestie kenbaar te maken, deze beslissing aan te vechten of een tussenkomst van ons te eisen.

Tijdens uw eerste contact met ons wordt u geïnformeerd over het gebruik van tracking cookies. Deze stellen ons in staat om profielen op te bouwen op basis van uw gebruik van de website en effectief gedrag (aankoopgeschiedenis). Op basis van deze profielen wordt de communicatie in e-mails en op internet gepersonaliseerd. U kunt hiertegen bezwaar maken door de cookies uit te schakelen, hetzij in de cookie-instellingen van de website, hetzij in de browser. U ontvangt dan alleen nog standaard nieuwsbrieven en ziet alleen een standaard website (zonder persoonlijke aanbevelingen).

 

  1. RECHT OP OVERDRAAGBAARHEID VAN GEGEVENS

U heeft het recht om de verstrekte persoonsgegevens in een gestructureerde, gangbare en leesbare vorm over te dragen aan een andere verwerker.

 

  1. RECHT OM EEN ​​KLACHT IN TE DIENEN BIJ DE TOEZICHTHOUDENDE AUTORITEIT.

Als u specifieke klachten heeft over ons privacybeleid, kunt u contact opnemen met de toezichthoudende autoriteit (Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit: Drukpersstraat 35, 1000 Brussel; +32 (0)2 274 48 00; +32 (0)2 274 48 35; contact@apd-gba.be).

 

HOELANG WORDEN MIJN GEGEVENS BEWAARD?

De Dienstverlener heeft over het algemeen de bewaartermijn van zijn klantgegevens gesteld op 5 jaar. Deze periode is aangewezen op basis van praktische overwegingen, zoals de gebruiksvriendelijkheid voor de klant, de relevantie van de gegevens die vaak voor een periode van minimaal 5 jaar moeten worden bewaard, de boekhoudplicht om de gegevens voor een periode van 5 jaar te bewaren.

Als je een periode van 5 jaar niet meer actief bent of geen contact hebt opgenomen, ontvang je een e-mail met de vraag of wij je account mogen deactiveren.

 

HOE WORDEN MIJN GEGEVENS BESCHERMD?

Wij zullen al het mogelijke doen om zijn klanten te beschermen tegen ongeoorloofde toegang tot of ongeoorloofde wijziging, publicatie of vernietiging van de gegevens waarover hij beschikt.

Hiervoor worden onder meer de volgende beveiligingsmaatregelen gebruikt:

 

  1. TECHNISCHE BEVEILIGINGSMAATREGELEN:

Ter bescherming van uw gegevens nemen wij volgende technische beveiligingsmaatregelen:

  • Interne bestanden worden bewaard op een locatie die (alleen) toegankelijk is voor die personen die deze bestanden nodig hebben in het kader van de verwerking, zoals klantenservice met betrekking tot (te) veel betaalde / wanbetaling.
  • De interne applicaties zijn voorzien van een gepersonaliseerde login en paswoord. Wanneer deze applicaties extern worden geraadpleegd, is een extra gebruikersnaam en wachtwoord vereist.
  • Er worden dagelijks back-ups gemaakt en op verschillende locaties opgeslagen. Deze back-ups worden minimaal 30 dagen bewaard om de gegevens bij verlies terug te kunnen halen en de continuïteit te waarborgen.
  • Externe toegang tot de applicaties wordt altijd verleend door middel van een beveiligde URL (https).
  • Firewalls beschermen onze interne netwerken tegen externe toegang.
  • Alle interne systemen zijn of zullen worden voorzien van de vereiste EndPoint Protection (Antivirus, Antimalware, etc.).
  • De wachtwoorden van alle gebruikers worden versleuteld opgeslagen.
  • Alle communicatie tussen de verschillende dienstverleners verloopt via versleutelde verbindingen
  • Als er gegevens worden uitgewisseld voor testdoeleinden, worden bepaalde gegevens gepseudonimiseerd en geanonimiseerd (zoals namen en e-mailadressen).

 

  1. EEN GRONDIG INTERN PRIVACYBELEID

Met derden wordt steeds een strikte verwerkingsovereenkomst gesloten die voldoet aan de GDPR regelgeving.

 

WIJZIGINGEN IN HET PRIVACYBELEID

In verbankd met de verdere ontwikkelingen van onze diensten en de implementatie van nieuwe technologieën om onze diensten te verbeteren, kunnen wij wijzigingen doorvoeren in deze privacyverklaring. Tevens is dit mogelijk om tegemoet te komen aan de veranderde regelgeving.

Wij raden u aan om onze privacyverklaring geregeld door te nemen.

 

VERMOEDELIJKE OVERTREDINGEN

Als u op enig moment denkt dat we ons niet hebben gehouden aan het beleid en de principes uiteengezet in dit privacybeleid, laat het ons dan weten via de onderstaande contactgegevens. We zullen alle commercieel redelijke inspanningen leveren om snel op uw zorgen te reageren.

 

CONTACT

Als u vragen of opmerkingen heeft met betrekking tot ons privacybeleid, raden we u aan een e-mail te sturen naar julie.algoedt@julie-s.be