ALGEMENE VOORWAARDEN VAN TOEPASSING OP ONLINE VERKOOP

Bedankt voor het bezoeken en winkelen op onze website. Hieronder treft u de algemene voorwaarden die regelen hoe wij uw aankopen verwerken en afhandelen.  

 

CONTACTGEGEVENS

Adres: Priester Daensstraat 2 – 8570 Vichte

Telefoonnr.: +32 497

E-mail: julie.algoedt@julie-s.be

BTW-nr: BE 0764.757.995

 

ALGEMEEN

UITDRUKKELIJK AKKOORD ALGEMENE VOORWAARDEN

Door een aankoop op onze website te voltooien, accepteert u uitdrukkelijk de algemene voorwaarden.  Dit betekent dat u akkoord gaat met deze voorwaarden in hun geheel: u heeft deze gelezen en gaat er mee akkoord. De algemene voorwaarden maken dan ook integraal deel uit van het contract.

Indien één of meerdere bepalingen van de algemene voorwaarden nietig zouden zijn, zal dit de geldigheid van de andere bedingen niet aantasten.

 

AFSLUITEN VAN HET CONTRACT

Om een artikel aan te kopen, en dus om een bestelling te plaatsen, zal u het artikel moeten toevoegen aan uw winkelmandje. U kan het aantal kiezen dat u wilt bestellen van het artikel. Vervolgens zal u uw gegevens dienen in te vullen, de leveringsmethode alsook de betalingswijze kiezen en desgevallend uw promotiecode kunnen gebruiken. Nadien verkrijgt u een detail van uw bestelling en kan u eventuele invoerfouten opsporen en verbeteren alvorens u definitief de bestelling plaatst. Door op “betaling volgende” te klikken, plaatst u een bindende bestelling.

 

HANDELINGSBEKWAAM

U moet minimaal 18 jaar zijn om bestellingen op onze website te kunnen plaatsten. Minderjarigen hebben hun uitdrukkelijke toestemming van hun ouder of wettelijke voogd nodig. Volgens de Europese wetgeving, kunnen kredietaankopen voor min 18-jarigen niet worden goedgekeurd. We behouden ons het recht voor om uw bestelling te weigeren of te wijzigen als u bijvoorbeeld onjuiste persoonlijke gegevens kenbaar maakt en / of een betalingsopmerking heeft.

 

TYPFOUTEN

Wij zijn niet verantwoordelijk voor beeld-of typfouten op onze website. Wij denken hierbij aan fouten in de productomschrijving of technische specificaties, foutieve prijzen of prijsaanpassingen of foutieve informatie over de beschikbaarheid van de voorraad. We zullen dergelijke fouten corrigeren en kunnen de informatie op elk moment wijzigen of bijwerken. We beloven u te informeren als er een onjuiste prijs is ingesteld voor een artikel dat u heeft besteld en zullen wachten op uw goedkeuring over de nieuwe prijs voordat we verder gaan met uw bestelling.

Indien wij na het plaatsen van een bestelling merken, dat het artikel is uitgeput in onze voorraad, zullen wij u onverwijld hiervan op de hoogte brengen en u de keuze geven om ofwel de terugbetaling te ontvangen of – indien dit mogelijk is –  te wachten tot dat de goederen terug in stock zouden zijn. Wij kunnen evenwel niet gedwongen worden om de bestelde artikelen elders in te kopen, aangezien wij het inkooprisico niet aanvaarden, zelfs niet voor soortgoederen. Enige mogelijke aansprakelijkheid voor onbeschikbare artikelen zal in elk geval beperkt zijn tot het door u betaalde bedrag voor de onbeschikbare artikelen dat wij u – indien u hiervoor kiest – zullen terugbetalen.

 

AFBEELDINGEN

Alle beeldinformatie op de website dienen uitsluitend als illustraties. Er kan niet worden gegarandeerd dat deze illustraties overeenstemmen met het aantal items dat u ontvangt, het exacte uiterlijk ervan, de kenmerken of de oorsprong van het product zoals weergegeven. Informatie op de website die afkomstig is van een derde partij valt niet onder onze verantwoordelijkheid.

 

PRODUCTEN

KENMERKEN VAN DE GOEDEREN

De goederen worden uitsluitend op onze website verkocht. Wij hebben ervoor gekozen om enkel een onlinebedrijf te zijn. Dit betekent dat wij 24 uur per dag open zijn.

Onze producten worden niet door onszelf ontwikkeld aangezien wij enkel de tussenpersoon zijn. Het is de bedoeling om via onze site in aanraking te komen met bekende en minder bekende merken van vrijetijdskledij.

 

SCHADE

Wij zijn niet aansprakelijk voor producten die tijdens de verzending beschadigd of verloren zijn gegaan. Als u uw bestelling beschadigd heeft ontvangen, neem dan contact op met de vervoersmaatschappij om een klacht in te dienen.

Bewaar ook zeker alle verpakkingsmaterialen en beschadigde goederen.

 

WIJZIGINGEN VAN UW BESTELLING

Éénmaal uw bestelling werd verwerkt, kunnen wij deze spijtig genoeg niet langer wijzigen. Enkel het retourneren is mogelijk.

 

BETALING

PRIJZEN

De prijzen van de goederen zijn inclusief BTW en andere belastingen. De totale prijs wordt bij het afrekenen weergegeven.

Voor internationale bestellingen kunnen douanerechten en administratiekosten in rekening worden gebracht en wij raden internationale klanten aan om hierop voorbereid te zijn. Wij hebben geen controle, noch invloed op deze vergoedingen en weten niet hoeveel de kosten zullen zijn. Als u nog vragen heeft, neem dan contact op met de lokale autoriteiten.

De artikelen blijven onze eigendom tot integrale betaling van de aankooprijs en de verzendkosten werd bekomen.

 

BETALINGSMETHODES

Voor de betaling zal u worden doorverwezen naar het betalingsplatform Mollie. De aanvaarde betalingsmiddelen zijn onder andere: IDeal, Kredietkaarten, Bancontact. Wij behouden ons het recht voor om bepaalde betalingsmethodes niet te aanvaarden voor een specifieke bestelling en te verwijzen naar de andere betalingsmethodes. Gelieve te noteren dat wij alleen betalingen aanvaarden van rekeningen binnen de Europese Unie. U bent tevens verantwoordelijk voor elke kost die gepaard gaat met de betalingstransactie.

Meer informatie hierover vindt u op www.mollie.com/be.

 

BETALINGSPROBLEMEN

Bij eventuele betalingsproblemen, vragen wij contact op te nemen met ons en ons zoveel mogelijk informatie te verstrekken. Wij trachten u dan zo goed als mogelijk verder te helpen.

 

KORTINGSCODES EN CADEAUBONNEN

Indien u wenst te betalen met een kortingscode en/of een cadeaubon kan u dit gemakkelijk toevoegen alvorens de betaling af te ronden.

Per aankoop kan u beroep doen op één kortingscode. Deze is niet cumuleerbaar met andere kortingscodes, cadeaubonnen of acties. Kortingscodes zijn mogelijk ook niet van toepassing op afgeprijsde artikelen en kunnen gebonden zijn aan een bepaalde categorie of actie. Kortingscodes kunnen ook niet worden gebruikt voor de aankoop van een cadeaubon en zijn mogelijk gekoppeld aan een minimale en maximale bestelwaarde. Kortingscodes kunnen ook maar éénmalig worden gebruikt.

U kan meerdere cadeaubonnen per bestelling gebruiken en deze zijn van toepassing op het gehele assortiment. De geldigheidsduur van de cadeaubonnen worden steeds uitdrukkelijk vermeld.

Vergoeding bij verlies is helaas niet mogelijk.

 

VERZENDING EN LEVERING

LEVERINGSKOSTEN

De verzendkosten zijn afhankelijk van de bestemming en de hoegrootheid van de bestelling. Om die reden is het onmogelijk hiervan een indicatie te geven. Indien u hierover meer informatie wenst, kan u ons steeds contacteren.

De exacte verzendkosten voor uw bestemming worden berekend en weergegeven voordat u afrekent.

 

VERZENDINGSWIJZE

Uw goederen worden vervoerd per koerier (DPD, Bpost, PostNL).

 

VERWERKINGSTIJD VAN VERZENDING

Alle bestellingen worden verwerkt binnen 2-3 werkdagen verwerkt (tenzij anders vermeld in de productbeschrijving). Bestellingen worden niet verzonden of bezorgd in het weekend of op feestdagen.

Als we een groot aantal bestellingen ontvangen, kunnen verzendingen een paar dagen vertraging oplopen. In dit geval dient u rekening te houden met een aantal extra leveringsdagen. Als er aanzienlijke vertraging zou optreden in de verzending van uw bestelling, nemen we met u contact op via e-mail of via telefoon.

 

ORDERBEVESTIGING EN VERZENDBEVESTIGING

U ontvangt binnen 24 uur na het plaatsen van ons een bevestiging van uw bestelling. Als u uw orderbevestiging niet binnen deze termijn heeft ontvangen, raden wij u aan uw ongewenste e-mails te controleren. De orderbevestiging kan daar per ongeluk naar zijn toegestuurd.

Als u binnen 24 uur geen orderbevestiging heeft ontvangen en deze ook niet in uw ongewenste e-mails is terechtgekomen, neemt u het best contact met ons op. Wij helpen u dan graag verder.

Deze bevestiging bevat een detail van de bestelde items, de identiteit en bankgegevens van de begunstigde alsook de gekozen betalingsmethode.

U ontvangt ook een trackingnummer via mail.

 

RETOURBELEID

HET WETTELIJK HERROEPINGSRECHT

Indien u de goederen als consument aankoopt, heeft u het recht om binnen een termijn van 8 dagen na ontvangst van deze goederen de overeenkomst te herroepen. U hoeft hiervoor geen reden aan te halen.

Dit herroepingsrecht is niet van toepassing op professionele aankopen die niet onder de consumentenbescherming vallen.

 

RETOURPERIODE

De termijn waarbinnen u uw goederen kan retourneren, verloopt 8 dagen na de dag waarop u het laatste goed fysiek heeft ontvangen. U moet de goederen onverwijld aan ons retourneren of overhandigen, maar in ieder geval niet later dan 8 dagen na de dag waarop u ons op de hoogte heeft gebracht van uw beslissing om de overeenkomst te herroepen. De deadline is gehaald als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 8 dagen is verstreken.

 

PROCEDURE

Om het herroepingsrecht uit te voeren, moet u ons op de hoogte stellen van uw beslissing door middel van een ondubbelzinnige verklaring die ons per post of e-mail wordt verstuurd.

Om aan de herroepingstermijn te voldoen, is het voldoende om uw mededeling over uw kennisgeving van uw recht op herroeping toe te sturen voordat de herroepingstermijn is verstreken.

 

TERUGBETALING

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die u heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten als gevolg van je keuze voor een andere bezorgmethode dan onze standaardlevering) onverwijld en in ieder geval niet langer dan 8 dagen na ontvangst. Wij betalen u terug met dezelfde betaalmethode waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft uitgevoerd, tenzij u anders bent overeengekomen. In elk geval worden er geen kosten in rekening gebracht voor een dergelijke terugbetaling. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen of totdat u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

 

RESTITUTIEKOSTEN

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. Met andere woorden dient u zelf in te staan voor het terugsturen van uw bestelling naar ons. Dit kan gebeuren naar het volgende adres:

 

Julies

Priester Daensstraat 2

8570 Vichte

België

 

 

AANSPRAKELIJKHEID

U bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering van de goederen als gevolg van het gebruik van deze goederen dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en functies van de goederen vast te stellen.

De teruggestuurde goederen kunnen bovendien enkel worden aanvaard voor zover ze terug gestuurd worden in hun originele verpakking en voor zover ze geen zichtbare gebruikssporen hebben. Sommige artikelen worden omwille van reden van gezondheidsbescherming of hygiëne voorzien van een zegel, deze kunnen niet worden teruggestuurd indien deze zegel ontbreekt. Hierbij wordt gedacht aan zwemkledij.

 

KLACHTEN

GEBREKEN

Wij steven ernaar dat alle producten van de hoogste kwaliteit zijn. Als een artikel in uw bestelling defect blijkt te zijn, verzoeken wij u om een klacht in te dienen zodra het defect is opgemerkt. Het defect moet binnen een redelijke termijn worden gemeld. Het defect moet tevens een originele productiefout zijn.

Als u een klacht wilt indienen, dient u een duidelijke foto met gedetailleerde beschrijving naar ons te versturen. Dit kan per e-mail of via post. Elke klacht wordt handmatig verwerkt en beoordeeld, dus het kan tussen de 14 a 30 werkdagen duren voordat u een reactie ontvangt.

 

 

GESCHILLENBESLECHTING

In het geval van een geschil met consumenten woonachtig in de Europese Unie, zal eerst worden geprobeerd tot schikking te komen via de alternatieve geschillenbeslechting van de Europese Unie zoals opgenomen in de ODR-verordening. Alle informatie is te vinden op: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Consumenten kunnen met hun klachten altijd terecht bij dit platform.

De rechtbank van de woonplaats van de consument is bevoegd om kennis te nemen van het geschil. Bij professionele klanten is het arrondissement van onze maatschappelijke zetel bevoegd.

 

PRIVACY POLICY

Wij behandelen uw persoonsgegevens in overeenstemming met de GDPR. Dit betekent dat persoonlijke informatie wordt beschermd onder de voorwaarden die betrekking hebben op de verwerking van die gegevens. Uw persoonlijke gegevens die u als klant opgeeft wanneer u een aankoop doet, worden opgeslagen in onze verwerkingsregister en worden niet aan derden verstrekt.